Fenntartható települési közlekedésfejlesztés Géderlakon

Projektazonosító:

TOP-3.1.1-16-BK1-2017-00016

Kedvezményezett:

Géderlak Község Önkormányzat

Település:

Géderlak

Forrás:

ERFA

Program:

TOP

Támogatási arány:

100%

Támogatási összeg:

53 000 000 Ft

Megvalósítás kezdete és vége:

2019. 01. 01. - 2021. 10. 30.

Státusz:

Lezárt
MŰSZAKI TARTALOM A Pályázati Felhívás 3.1.1 B) Forgalomcsillapítás, közlekedésbiztonság, akadálymentesítés önállóan támogatható intézkedéscsoport a) pontjának megfelelő közlekedésbiztonsági célú projektelemként gyalogátkelőhely létesítés történik az 5106. j. Dunapataj-Fokto-Kalocsa összeköto út 8+905. kmsz-nél, a Dunaszentbenedeki utca- Faluház- Általános iskola közötti szakaszon. Az Általános Iskola gyalogos forgalma miatt forgalombiztonsági okokból a Dunaszentbenedeki utca közúti gépjármű forgalmának csillapítása válik szükségessé, hiszen a magas számú célforgalom miatt a védtelen gyalogosok biztonsága elsődleges prioritást élvez. Az átmenő-, illetve célforgalom miatt intenzív gépjárműforgalom tapasztalható rajta. A Faluháza és az Általános Iskola között tervezett gyalogátkelőhely szélessége 3,00 m. A gyalogos-átkelőhelyet a KRESZ 152. sz. ábra szerinti „Gyalogos-átkelőhely” útburkolati jellel és a KRESZ 103. sz. „Kijelölt gyalogos-átkelőhely” jelzőtáblákkal kell jelezni, továbbá az átkelőhelytől mindkét irányban 50-50 m távolságra ki kell helyezni a KRESZ 83. ábra szerinti „Gyalogátkelés” veszélyt jelző táblát. Az országos közút mindkét oldalán min. 3 m széles gyalogos felállási helyet terveztünk az e-ÚT 2-1.211 Útügyi Műszaki Előírás szerint, amely a gyalogosok biztonságos átkelése előtti körültekintést teszi lehetővé. A két felállási hely között 4 m szélességben szükséges az aszfalt kopórétegének a helyreállítása. A felállási helyet teljes szélességben a meglévő járdáig elvezettük. A tervezett betonkő burkolatú felállási területet a közúti burkolathoz süllyesztett szegély beépítésével csatlakoztattuk. A Faluháza felőli meglévő járda felújításra kerül, a járdakapcsolattól a Sportcsarnok kapubejárójának végéig új betonkő burkolatú járda kerül kialakításra. A tervezett betonkő parkoló burkolatát kiemelt szegéllyel választottuk el a tervezett betonkő járda burkolatától. A kialakításra kerülő 2 parkoló és a járda között 4,5 m2 területű zöldterület kerül kialakításra, kiemelt- és kerti szegéllyel elválasztva a burkolatoktól. Szükségessé válik a közvilágítási lámpatest cseréje és új közvilágítási oszlop elhelyezése, mivel az átkelőhely térségét kiemelt világítással, eltérő fénnyel kell megvilágítani. A Pályázati Felhívás 3.1.1 B) Forgalomcsillapítás, közlekedésbiztonság, akadálymentesítés önállóan támogatható intézkedéscsoport a) pontjának megfelelő közlekedésbiztonsági célú projektelemként gyalogátkelőhely létesítés történik az 5106. j. ök. út 7+932 – 8+003 km. sz. között (Géderlak község, Ordasi út) felújításra kerülő autóbuszmegálló pár kapcsán. A buszváró a zöldterületek közötti burkolt területen, a kerékpártároló a zöldterület mögötti burkolt területen lesz elhelyezve. A tervezett gyalogátkelőhely szélessége 3,00 m. Az Ady Endre utcai járda meghosszabbításában helyeztük el, ami szintén felújításra kerül, mint 3,00 m széles, a gyalogosok biztonságos átkelése előtti körültekintést lehetővé tevő felállóhely. A két felállási hely között 4,00 m szélességben szükséges az aszfalt kopórétegének a helyreállítása. A tervezett betonkő burkolatú felállási területet a közúti burkolathoz süllyesztett szegély beépítésével csatlakoztattuk. A gyalogos-átkelőhelyet a KRESZ 152. sz. ábra szerinti „Gyalogos-átkelőhely” útburkolati jellel és a KRESZ 103. sz. „Kijelölt gyalogos-átkelőhely” jelzőtáblákkal kell jelezni, továbbá az átkelőhelytől Ordas irányába 30,00 m távolságra ki kell helyezni a KRESZ 83. ábra szerinti „Gyalogosátkelés” veszélyt jelző táblát, alatta „30 m” kiegészítő táblával. A Rákóczi utca irányába 50,00 m távolságra kell kihelyezni a „Gyalogosátkelés” veszélyt jelző táblát. A Pályázati Felhívás 3.1.2.2 Választható D) Kapcsolódó tevékenységcsoporton belül 3. pontnak megfelelően az Általános Iskola- Faluház közötti gyalogos átkelőhöz gépjárműparkolók kialakítása került tervezésre. A tervezés során egy 2 db parkoló állásos párhuzamos személygépkocsi parkolósávot terveztünk a Faluháza előtt. A létesítmény biztosítja a közintézményhez való biztonságos gépjárművárakozást, továbbá forgalomcsillapítási eszközként is szolgál. A tervezett betonkő burkolatú parkolósávot a meglévő közúti aszfalt burkolatszélhez - süllyesztett szegély futósor beépítésével – szintben csatlakoztattuk. A parkoló állások 2,00 x 6,50 m-es mérettel kerültek kijelölésre. A tervezett új betonkő burkolatú kapubejáró a tervezett betonkő parkoló meghosszabbításaként lesz kialakítva, ugyanazzal a burkolattípussal leburkolva. A kapubejáró elé parkoló állás nem kerülhet, de a parkoló állásokba való be- és kihajtásra a kapubejáróburkolatát igénybe lehet venni. A Pályázati Felhívás 3.1.2.2 Választható D) Kapcsolódó tevékenységcsoporton belül 10. pontnak megfelelően az Általános Iskola- Faluház közötti gyalogos átkelőhöz megvalósításához szükséges infrastrukturális munkák keretében csapadékvíz elvezetés kialakítás történik illetve szükségessé válik a közvilágítási lámpatest cseréje és új közvilágítási oszlop elhelyezése, mivel az átkelőhely térségét kiemelt világítással, eltérő fénnyel kell megvilágítani. A tervezett parkoló mellett kialakítandó zöldterületen szikkasztó árkot terveztünk a csapadékvíz elvezetésére. Annak érdekében, hogy a parkoló állások betonkő burkolatáról a keletkező csapadékvíz lefolyása a szikkasztó árkokhoz biztosított legyen, a tervezett betonkőburkolatra víznyelő akna helyezendő el, amely a járda túloldalán kialakítandó szikkasztó árokba köt bele. A Pályázati Felhívás 3.1.1 C) Közúti közösségi közlekedés önállóan támogatható intézkedéscsoport a) pontjának megfelelően az autóbusz- közlekedés alap-infrastrukturális feltételeinek fejlesztése meglévő buszmegállóhelyek felújításával. Két helyszínen történik felújítás: 1. Autóbusz megálló pár felújítása történik az 5106. j. ök. út 8+870 km.sz. között (Géderlak község, Kossuth utca, település központ). A Kossuth utcán a meglévő autóbusz megálló pár helybeni felújítása vált szükségessé. A szelvényezés szerinti jobb oldalon egyes megállóhelyet terveztünk. A beton buszöböl teljes hossza 36,00 m, a betonkő burkolatú megállóhely hossza 12,00 m. A buszöböl hosszán szükséges a meglévő betonkő burkolatú járda helyreállítása, mely a 12,00 m hosszú peronnal együtt kerül leburkolásra, egymástól elválasztó szegély beépítése nélkül, az Orvosi rendelő új, burkolt kapubejárójáig. A kapubejáró burkolatát a járda burkolatától kerti szegély beépítésével kell elválasztani. A betonkő burkolatú járda burkolatát a beton burkolatú buszöböltől kiemelt szegély beépítésével szükséges elválasztani. A megállóhelyet a KRESZ 107. sz. „Autóbusz-megállóhely” jelzőtáblával kell jelezni. A buszváró a buszmegálló mögött lévő Orvosi rendelő udvarán lesz elhelyezve, egy, a járdával együtt leburkolt betonkő burkolatú 20,00 m2-es területen. A csapadékvíz elvezetése a kialakított zöldterületekre történik, melyeket kerti- és kiemelt szegély beépítésével szükséges elválasztani a különböző burkolattípusoktól. Az új kerékpártároló a meglévő kerékpártároló helyére kerül. A szelvényezés szerinti bal oldalon 21,00 m hosszú beton burkolatú buszmegálló területet terveztünk, a meglévő aszfaltburkolat széléig teljes szélességben. A tervezett betonkő burkolatú peron 21,00 m hosszú, mely a meglévő, felújítandó gyalogos térburkolattal együtt kerül leburkolásra. A tervezett új betonkő burkolatú gyalogos térburkolat ~ 133 m2 területe kerül felújításra, a meglévő fák körül zöldterületek kialakításával a fák kivágásának mellőzése, illetve a csapadékvíz elvezetése érdekében. A felújított gyalogos térburkolat részeként a Terheli utca felőli új betonkő burkolatú járdakapcsolat süllyesztett szegéllyel fog kapcsolódni a meglévő, megmaradó útburkolathoz. A megállóhelyet a KRESZ 107. sz. „Autóbusz-megállóhely” jelzőtáblával, illetve a KRESZ 158. sz. ábra szerinti „Megállóhely” útburkolati jellel kell jelezni. 2. Autóbusz-megálló felújítása az 5106. j. ök. út 7+932 – 8+003 km. sz. között (Géderlak község, Ordasi út). Az Ordasi úton lévő buszöblök közül a szelvényezés szerinti jobb oldali ~ 20,00 m előre tolással kerül korszerűsítésre. A jelenlegi buszöböl és peron elbontásra kerül, helyére új szikkasztó árokkal ellátott zöldterület kerül kialakításra. A 36,00 m hosszú és 3,00 m széles beton burkolatú buszöböl az e-ÚT 2-1.212 Útügyi Műszaki Előírás szerint lett tervezve. A buszöböl burkolata kiemelt szegéllyel csatlakozik a járda burkolatához, illetve a meglévő zöldterülethez, megvédve ezzel a gyalogosokat a buszforgalomtól. A buszváró az öböl jobb oldalán, a buszperon burkolatán lesz elhelyezve, kikerülve a meglévő villanyoszlopot. A meglehetősen nagy szintkülönbségek miatt a buszöböl és a peron burkolata szintben csatlakoztatandó a meglévő út burkolatához, illetve a buszra várakozó gyalogosok biztonsága érdekében támfalat szükséges elhelyezni a peron mögött, védőkorláttal együtt. Továbbá, a peron megközelíthetőségét lépcső elhelyezésével kell megoldani A szelvényezés szerinti bal oldali buszöböl helyben kerül korszerűsítésre. A 36,00 m hosszú és 3,00 m széles beton burkolatú buszöböl az e-ÚT 2-1.212 Útügyi Műszaki Előírás szerint lett tervezve. A buszváró szintén az öböl jobb oldalán kerül elhelyezésre, a járdával és a buszperonnal együtt leburkolt területen. A buszöböl burkolata kiemelt szegéllyel csatlakozik a járda burkolt területéhez, a gyalogosok védelme érdekében. A megállóhelyeket a KRESZ 107. sz. „Autóbusz-megállóhely” jelzőtáblával kell jelezni. A szelvényezés szerinti jobb oldalon lévő buszöböl teljes hosszán szükséges a meglévő járda helyreállítása, betonkővel való burkolása a tervezett gyalogos-átkelőhely 3,00 m széles felállóhelyéig. A tervezett betonkő burkolatú járdát kerti szegély beépítésével szükséges kialakítani. Új betonkő burkolatú járdát terveztünk a szelvényezés szerinti bal oldali autóbusz-megálló gyalogos megközelíthetősége érdekében, mely a 12,00 m hosszú peronnal együtt kerül leburkolásra, egymástól elválasztó szegély beépítése nélkül, ami 1,50 m szélességben csatlakozik a tervezett gyalogos-átkelőhely 3,00 m széles felállóhelyéhez. A Pályázati Felhívás 3.1.2.2 Választható D) Kapcsolódó tevékenységcsoporton belül 10. pontnak megfelelően az 5106. j. ök. út 7+932 – 8+003 km. sz. között (Géderlak község, Ordasi út) található autóbuszmegálló pár felújításának megvalósításához szükséges infrastrukturális munkák keretében csapadékvíz elvezetés kialakítása illetve közvilágítási oszlop áthelyezés történik A jobb oldalon a jelenlegi buszöböl és peron elbontásra kerül, helyére új szikkasztó árokkal ellátott zöldterület kerül kialakításra. A buszöböl mellett kialakítandó árkok feladata a buszöbölben összegyűlt csapadékvíz elvezetése. Annak érdekében, hogy a buszöbölben összegyűlt csapadékvíz az öböl bal oldalán lévő árokba eljusson, süllyesztett szegély beépítése szükséges a buszöböl burkolata és a zöldterület között, az árok kezdetétől a 3,00 m széles gyalogos felállóhely végéig. A bal oldalon a buszváró mellett új szikkasztó árkok kerülnek kialakításra a buszöböl víztelenítése érdekében. Annak érdekében, hogy a buszöböl beton burkolatáról a keletkező csapadékvíz lefolyása a szikkasztó árokhoz biztosított legyen, a tervezett beton burkolatra víznyelő akna helyezendő el, amely a mellette lévő szikkasztó árokba köt bele. Emellett kiegészítő infrasturkturális elemként szükségessé válik a közvilágítási lámpatest cseréje és új közvilágítási oszlop elhelyezése, mivel az átkelőhely térségét kiemelt világítással, eltérő fénnyel kell megvilágítani. A Pályázati Felhívás 3.1.2.2 Választható D) Kapcsolódó tevékenységcsoporton belül 4. pontnak megfelelően a pályázatban tervezett minden projektelem (2 gyalogátkelőhely kialakítás, 2 buszmegállópár felújítás) kapcsán a beavatkozási területen meglévő gyalogosjárda felújításra kerül a közlekedésbiztonság javítása illetve az új létesítményekkel való akadálymentes kapcsolat megvalósítása érdekében. A Pályázati Felhívás 3.1.2.2 Választható D) Kapcsolódó tevékenységcsoporton belül a 3. pontnak megfelelő kiegészítő infrastruktúrális elemként új kerékpártároló kerül kihelyezésre a az 5106. j. ök. út 8+870 km.sz.-nél található buszmegállópár felújítása kapcsán. A buszváró a zöldterületek közötti burkolt területen, a kerékpártároló a zöldterület mögötti burkolt területen lesz elhelyezve. A Felhívás 3.1.2.1. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek e) pontja alapján a projekt részeként kötelező közlekedésbiztonsági szemléletformálási kampány kerül majd a megvalósítás végén lefolytatásra, melynek részletes szakmai tartalma az előkészítéshez kapcsolódó mérföldkövek teljesítéseként kerül kidolgozásra.

Hírek

chevron left
chevron right

Filmajánló

chevron left
event card

Legújabb filmjeink

arrow
YouTube-csatornánk legújabb filmjei.

event card

Homokanimáció - sorozat

arrow
Lenyűgöző homokanimáció-sorozat, vármegyei történetekből. 

event card

Értéket adunk

arrow
Bács-Kiskun Vármegye Önkormányzatának térségi értékeket bemutató karácsonyi kisfilmje.

event card

Bács-Kiskun vármegyei klímaprogram

arrow

event card

Bács-Kiskun, a mi megyénk

arrow
Egy megye, mely színültig van ízzel, látnivalóval, élménnyel, igazi különlegességekkel és páratlan életérzéssel. 

event card

Borba zárt napfény

arrow
A kisfilm a borok világába kalauzolja el a nézőit, a vármegyei borászatok bemutatásával.

event card

Meseföld - Csonka torony

arrow
Csengőd település keletkezésének legendája elevenedik meg a mesében.

event card

Meseföld - Gólyacsősz

arrow
Hogy kerül gólya Izsák város településének címerébe? A Gólyacsősz ezt meséli el.

event card

No sugar- A hegyek közt

arrow
Különleges dalhoz, különleges klip dukál. Vajon mit üzen Petőfi korunk emberének? Erre kereste a választ az erdélyi No Sugar zenekar, amikor megzenésítette Petőfi: A hegyek közt c. versét.

event card

Petőfi örök

arrow
200 éve született Petőfi Sándor,  s ezalatt a jó néhány esztendő alatt bizony elég sok minden megváltozott. 

chevron right
Design by WEBORIGO