Közúti közösségi közlekedés fejlesztése Madarason

Projektazonosító:

TOP-3.1.1-16-BK1-2017-00007

Kedvezményezett:

Madaras Község Önkormányzata

Település:

Forrás:

ERFA

Program:

TOP

Támogatási arány:

100%

Támogatási összeg:

74 090 000 Ft

Megvalósítás kezdete és vége:

2018. 01. 01. - 2021. 10. 31.

Státusz:

Lezárt

A projekt célja: A projekt általános célja, hogy olyan komplex közlekedésfejlesztési intézkedéscsomag valósuljon meg, amely megteremti és erősíti a fenntartható közlekedés, valamint fejlődés feltételeit Madarason. A beruházás a szén-dioxid kibocsátás csökkentésével hozzájárul az éghajlatváltozás mérsékléséhez és az élhető, rendezett városkép kialakításához, s elősegítheti a település lakosai számára a hasznosabb közlekedési módok választását. A projekt konkrét célja, hogy a község perifériáin is biztonságosabban és könnyedebben hozzáférhetővé váljék a közösségi közlekedés, ezzel hozzájárulva a fenntartható fejlődéshez.

HÍREK

 

2018.12.28

Madaras Község Önkormányzata pályázatot nyújtott be a TOP-3.1.1-15-BK1 - Fenntartható települési közlekedésfejlesztés című felhívásra. A 50 millió forintos, vissza nem térítendő uniós forrásnak köszönhetően forgalmi pálya fejlesztése történik buszöböl kialakításával, utasváró pavilon létesítésével, amelyhez akadálymentes járdakapcsolat is kialakításra kerül majd.

A projekt tartalma: Jelenleg a Szent István utcán, az 55111.j. számú út szelvényezés szerinti jobb oldalán az ABC áruházzal szemközti oldalon van egy kialakított buszöböl váróhelyiséggel és járdakapcsolattal. A szelvényezés szerinti bal oldalon a megállóhely az ABC áruház előtti burkolt rakodó területen van kijelölve, amely utas-kényelmi szempontból nem elfogadható, illetve a közlekedésbiztonsági követelményeket sem elégíti ki. Ezért szükséges egy szabvány szerinti buszöböl kialakítása ezen az oldalon is, paddal és szemétgyűjtővel ellátott utasváróval együtt, amelyet az utasok a kerékpárút mellett kiépítésre kerülő járdán tudnak majd megközelíteni. A Szent István utcával szemben a falu közepén helyezkedik el a templom, amely mögött a Nagyboldogasszony utca vezet a település északnyugati irányába, amely a település országos közutakon kívül eső legforgalmasabb gyűjtő útjainak egyike. Az Önkormányzat a közösségi közlekedés nyomvonalának felújítását tervezi, tekintettel arra, hogy az út burkolata már évek óta erősen elhasználódott, az aszfalt burkolat repedezett, folyamatos a felületi mállása, amely a rendszeres karbantartás mellett sem hozható már megfelelő állapotba. Az út burkolatának elöregedése és átrepedezett állapotának köszönhetően a csapadék közvetlenül az alaprétegre szivárog, amely során a teljes pályaszerkezet teherbíró képessége jelentősen csökken, a nagy személy- és teherforgalmú igénybevétel hatására a kátyúsodás nagymértékű. Az út felújítása fentiekre és a jelentős tehergépjármű és a tervezett tömegközlekedési forgalomból származó terhelésre tekintettel elengedhetetlenül szükséges. Közúti közösségi közlekedés fejlesztése keretében  forgalmi pálya fejlesztése történik buszöböl kialakításával, utasváró pavilon létesítésével, amelyhez a szükséges akadálymentes járdakapcsolat kiépítése is kapcsolódik. A tevékenység az 55111. j. Madarasi bekötő út 0+923 km szelvényében (Szent István utca), szelvényezés szerinti bal oldalon kerül megvalósításra.

Közúti közösségi közlekedés fejlesztése keretében forgalmi pálya fejlesztése történik a Nagyboldogasszony utcában buszforduló kialakításával. Az illetékes volán társasággal történt egyeztetésnek megfelelően buszforduló, megálló peron és utasváró pavilon létesítésével kerül kialakításra. Közlekedésbiztonsági beruházás keretében a Nagyboldogasszony utcában a 0+000 és a 0+025 kmsz. között gyalogos átkelőhely kerülne felfestésre, erre figyelmeztető táblával ellátva mindkét oldalon, valamint előtte stoptábla kerül kihelyezésre.  Ez az utca a település országos közutakon kívül eső legforgalmasabb gyűjtőútja. A beruházáshoz kapcsolódik járda kiépítése, felújítása lakott területen belül a Szent István utcai buszmegállóhely, a Nagyboldogasszony utcai útburkolatjavításhoz és a Nagyboldogasszony úti buszforduló építéshez kapcsolódóan.

A projekt várható eredménye: A lakosság mobilitási feltételei javuljanak. A megvalósítani kívánt közlekedés-fejlesztés hozzájárul az életritmus szelídebbé, az emberi kapcsolatok színesebbé és nyitottabbá válásához, továbbá a fizikai állapot és erőnlét megőrzéséhez.

2020.10.22

Folynak a közlekedésfejlesztési munkálatok a településen. A buszöböl kialakítása megkezdődött, a Nagyboldogasszony utcában a buszforduló kialakítása is zajlik. A járdakiépítés megkezdődött.

2021. 08.10

Hamarosan befejeződik a közlekedésfejlesztést célzó beruházás, s birtokba vehetik a közlekedők az új utat és járdát. Az új gyalogosátkelőhely felfestése a járda térkövezésre már elkészült.

2021. 10. 12

A projekt 17 094 300 Ft vissza nem térítendő uniós forrású többlettámogatásban részesült. A projekt összeköltsége így összesen 74, 09 millió Ft-ra nőtt.

 

2021. 10. 14

PROJEKTZÁRÁS

Madaras Község Önkormányzata pályázatot nyújtott be a TOP-3.1.1-15-BK1 - Fenntartható települési közlekedésfejlesztés című felhívásra. A 74,09 millió forintos vissza nem térítendő uniós forrásnak köszönhetően forgalmi pálya fejlesztése történt meg buszöböl kialakításával, utasváró pavilon létesítésével, amelyhez akadálymentes járdakapcsolat is kialakításra került.

A tevékenység a madarasi bekötő út 0+923 km szelvényében (Szent István utca), szelvényezés szerinti bal oldalon került megvalósításra. Az öböl változó burkolateséssel került megtervezésre a vízelvezetés megoldhatósága érdekében, az útpályának megfelelően kifelé való lejtéssel. Közmű átépítésre nem volt szükség. Forgalmi pálya fejlesztése történt a Nagyboldogasszony utcában buszforduló kialakításával. Buszforduló, megálló peron és utasváró pavilon létesítésült. A Nagyboldogasszony utca aszfaltburkolatát felújították, gyalogos átkelőhely került felfestésre, erre figyelmeztető táblával ellátva mindkét oldalon, valamint előtte stoptáblát helyeztek ki. A Kolozsvári-Damjanich kereszteződésében, a Bocska-Budai Nagy Antal és Bajai utca csatlakozásánál egyoldali járdakapcsolatot felújították a régi beton járda bontásával és új burkolatú beton térkő járda kiépítésével.

A projekt konkrét célja, hogy a község perifériáin is biztonságosabban és könnyedebben hozzáférhetővé váljék a közösségi közlekedés, ezzel hozzájárulva a fenntartható fejlődéshez. A beruházás célja továbbá az is, hogy a szén-dioxid kibocsátás csökkenjen hozzájárulva ezzel az éghajlatváltozás mérsékléséhez és az élhető, rendezett városkép kialakításához.

Filmajánló

chevron left
event card

Legújabb filmjeink

arrow
YouTube-csatornánk legújabb filmjei.

event card

Homokanimáció - sorozat

arrow
Lenyűgöző homokanimáció-sorozat, vármegyei történetekből. 

event card

Értéket adunk

arrow
Bács-Kiskun Vármegye Önkormányzatának térségi értékeket bemutató karácsonyi kisfilmje.

event card

Bács-Kiskun vármegyei klímaprogram

arrow

event card

Bács-Kiskun, a mi megyénk

arrow
Egy megye, mely színültig van ízzel, látnivalóval, élménnyel, igazi különlegességekkel és páratlan életérzéssel. 

event card

Borba zárt napfény

arrow
A kisfilm a borok világába kalauzolja el a nézőit, a vármegyei borászatok bemutatásával.

event card

Meseföld - Csonka torony

arrow
Csengőd település keletkezésének legendája elevenedik meg a mesében.

event card

Meseföld - Gólyacsősz

arrow
Hogy kerül gólya Izsák város településének címerébe? A Gólyacsősz ezt meséli el.

event card

No sugar- A hegyek közt

arrow
Különleges dalhoz, különleges klip dukál. Vajon mit üzen Petőfi korunk emberének? Erre kereste a választ az erdélyi No Sugar zenekar, amikor megzenésítette Petőfi: A hegyek közt c. versét.

event card

Petőfi örök

arrow
200 éve született Petőfi Sándor,  s ezalatt a jó néhány esztendő alatt bizony elég sok minden megváltozott. 

chevron right
Design by WEBORIGO