PALKOVICS LÁSZLÓ KISKŐRÖSÖN

A miniszter a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítésének előrehaladásáról tájékozódott.

Jelentősen csökken a menetidő

A tavaly októberben kezdődött munkálatok most újabb, gyorsabb fázisba léptek. A mintegy 160 kilométeres pálya 22,5 tonnás tengelyterhelésre épül, amely lehetővé teszi a gyors személyforgalmat és a nagy tömegű áruk szállítását.
Átépül 341 kilométer pálya, 91 szintbeni, kettő különszintű keresztezés, épül13 gyalogos peronaluljáró, 26 lift, 29 ezer négyzetméter kényelmes beszállást biztosító magasperon és közel ezer különböző parkolót is kaialakítanak.  Mintegy hatvan kilométernyi zaj-és rezgésvédelem is része a programnak. A személyszállításban elővárosi viszonylatban 20 perccel rövidebb lesz a menetidő, a Budapest-Kelebia útvonalon 1 órával rövidebb, a Budapest és Belgrád közötti jelenlegi csaknem 8 órás menetidő 3,5 órára csökken majd.
 

A térség fellendülését jelenti

Font Sándor, országgyűlési képviselő elmondta, hogy a térség életét nagyon hosszú távon befolyásoló fejlesztés munkálatai folynak. Az országgyűlési képviselő megköszönte a kivitelezés és az előkészítési munkálatokat végzőknek, hogy a tervezésnél és a terepbejárásoknál az érintett települések polgármestereinek és lakosainak kéréseit figyelembe vették. A vasútépítés mellett kiegészítő beruházások is zajlanak, mint például vasútállomások, parkolók, kiszolgáló részlegek építése, ami rendkívül fontos a települések lakóinak, emelte ki.
Bányai Gábor kormánybiztos üdvözölte a térség szempontjából is kiemelt jelentőségű beruházást. Kitért arra, hogy szembesülni kell azzal, hogy Kína nélkül Európa bármilyen technológiai, vagy más jellegű ellátása nem megoldható. A Budapest-Kelebiát összekötő térsége egy nagy fejlődési nyomvonal mentén újjá fog születni, hangsúlyozta a kormánybiztos.

Természetvédelem is szerepet kap
A MÁV közleménye szerint a Soroksár és Kelebia között további szakaszokon is folyamatban zajlanak a munkálatok, szeptember 1-től megindul a Kiskunhalas-Kisszállás szakaszon az új nyomvonal földmunkája.
A Budapest-Belgrád vasútvonal kapacitásbővítő korszerűsítés alatt álló magyarországi szakaszának nagy szerepe lesz abban, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központjává váljon. Az átfogó fejlesztésen áteső összeköttetés  a görög kikötőkbe befutó áruk számára kínál majd minden másiknál gyorsabb útvonalat a kontinens belseje felé. A jövő közlekedési módjaként a vasút jelentős szerepet tölt be a klímasemlegességi célok elérésében is.
Kiskőrösön már látványos a vasúthálózat építése,  de elbontották már a vágányokat Csengődön is és megkezdték a peronaluljáró építését. A teljes kivitelezés ideje alatt kiemelt figyelmet fordítanak a környezet- és természetvédelemre. A madárvédelmi intézkedéseket megtették, az egyes növény- és rovarfajok szükséges áttelepítését a természetvédelmi szakértő, a Kiskunsági Nemzeti Park szakemberei és a Futóhomok Természetvédelmi Egyesület tagjai közösen végzik.
 

További híreink

2024. 11. 21.

VÉRADÁS

Az Országos Vérellátó Szolgálat Bács-Kiskun vármegyei következő kiszállásos véradási helyszíneit közöljük

2024. 11. 21.

Császártöltés, Kecel

2024. 11. 21.

Újabb külterületi kerékpárút épül

VIDEÓS HÍR

2024. 11. 21.

[ Császártöltés , Kecel ]

2024. 11. 19.

Civil szervezetek pályázatait várjuk!

A BÁCS-KISKUN VÁRMEGYEI FELZÁRKÓZTATÁSI FÓRUM MEGÚJÍTJA TAGSÁGAIT.

2024. 11. 19.

2024. 11. 19.

Értékőrzők Bács-Kiskunban III. - jelentkezési határidőt hosszabbítunk!

Nyerjetek osztálykirándulást a Bács-Kiskun vármegye nemzeti értékei ifjúsági vetélkedőn!

2024. 11. 19.

Csólyospálos

2024. 11. 18.

Csólyospálos Község csapadékvíz gazdálkodásának és kerékpáros közlekedésének fejlesztése - projektindítás

Csólyospálos Község Önkormányzata pályázatot nyújtott be a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz, TOP_PLUSZ-1.2.1-21 ÉLHETŐ TELEPÜLÉSEK felhívásra „Csólyospálos Község csapadékvíz gazdálkodásának és kerékpáros közlekedésének fejlesztése” címmel (projekt azonosítószáma: TOP_PLUSZ-1.2.1-21-BK1-2022-00028). A projekt keretében 148,00 millió Ft vissza nem térítendő európai uniós forrásból a fő cél a közterületek rekreációs célú megújítása.

2024. 11. 18.

[ Csólyospálos ]

Szalkszentmárton

2024. 11. 15.

Belterületi útfejlesztés Szalkszentmárton - projektindítás

Szalkszentmárton Község Önkormányzata pályázatot nyújtott be a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz, TOP_PLUSZ-1.2.3-21 BELTERÜLETI UTAK FEJLESZTÉSE felhívásra „Belterületi útfejlesztés Szalkszentmárton” címmel (projekt azonosítószáma: TOP_PLUSZ-1.2.3-21-BK1-2022-00019). A projekt keretében 150,00 millió Ft vissza nem térítendő európai uniós forrásból a fő cél a település forgalmának csökkentése.

2024. 11. 15.

[ Szalkszentmárton ]

Design by WEBORIGO