PALKOVICS LÁSZLÓ KISKŐRÖSÖN

A miniszter a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítésének előrehaladásáról tájékozódott.

Jelentősen csökken a menetidő

A tavaly októberben kezdődött munkálatok most újabb, gyorsabb fázisba léptek. A mintegy 160 kilométeres pálya 22,5 tonnás tengelyterhelésre épül, amely lehetővé teszi a gyors személyforgalmat és a nagy tömegű áruk szállítását.
Átépül 341 kilométer pálya, 91 szintbeni, kettő különszintű keresztezés, épül13 gyalogos peronaluljáró, 26 lift, 29 ezer négyzetméter kényelmes beszállást biztosító magasperon és közel ezer különböző parkolót is kaialakítanak.  Mintegy hatvan kilométernyi zaj-és rezgésvédelem is része a programnak. A személyszállításban elővárosi viszonylatban 20 perccel rövidebb lesz a menetidő, a Budapest-Kelebia útvonalon 1 órával rövidebb, a Budapest és Belgrád közötti jelenlegi csaknem 8 órás menetidő 3,5 órára csökken majd.
 

A térség fellendülését jelenti

Font Sándor, országgyűlési képviselő elmondta, hogy a térség életét nagyon hosszú távon befolyásoló fejlesztés munkálatai folynak. Az országgyűlési képviselő megköszönte a kivitelezés és az előkészítési munkálatokat végzőknek, hogy a tervezésnél és a terepbejárásoknál az érintett települések polgármestereinek és lakosainak kéréseit figyelembe vették. A vasútépítés mellett kiegészítő beruházások is zajlanak, mint például vasútállomások, parkolók, kiszolgáló részlegek építése, ami rendkívül fontos a települések lakóinak, emelte ki.
Bányai Gábor kormánybiztos üdvözölte a térség szempontjából is kiemelt jelentőségű beruházást. Kitért arra, hogy szembesülni kell azzal, hogy Kína nélkül Európa bármilyen technológiai, vagy más jellegű ellátása nem megoldható. A Budapest-Kelebiát összekötő térsége egy nagy fejlődési nyomvonal mentén újjá fog születni, hangsúlyozta a kormánybiztos.

Természetvédelem is szerepet kap
A MÁV közleménye szerint a Soroksár és Kelebia között további szakaszokon is folyamatban zajlanak a munkálatok, szeptember 1-től megindul a Kiskunhalas-Kisszállás szakaszon az új nyomvonal földmunkája.
A Budapest-Belgrád vasútvonal kapacitásbővítő korszerűsítés alatt álló magyarországi szakaszának nagy szerepe lesz abban, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központjává váljon. Az átfogó fejlesztésen áteső összeköttetés  a görög kikötőkbe befutó áruk számára kínál majd minden másiknál gyorsabb útvonalat a kontinens belseje felé. A jövő közlekedési módjaként a vasút jelentős szerepet tölt be a klímasemlegességi célok elérésében is.
Kiskőrösön már látványos a vasúthálózat építése,  de elbontották már a vágányokat Csengődön is és megkezdték a peronaluljáró építését. A teljes kivitelezés ideje alatt kiemelt figyelmet fordítanak a környezet- és természetvédelemre. A madárvédelmi intézkedéseket megtették, az egyes növény- és rovarfajok szükséges áttelepítését a természetvédelmi szakértő, a Kiskunsági Nemzeti Park szakemberei és a Futóhomok Természetvédelmi Egyesület tagjai közösen végzik.
 

További híreink

2025. 03. 12.

A helyi termékek szuperképessége: a termelő, a vásárló és a bolygó is nyer

Az európai nagyvárosokban értékesített élelmiszerek megdöbbentően magasa aránya, átlagosan mintegy 70 százaléka Európán kívülről érkeznek a fogyasztókhoz. Ez a jelenség csak egy a súlyos fenntarthatósági problémák sorában, amelyeknek nem csak a környezetvédelmi, hanem a gazdasági és egészségügyi következményei is fenyegetőek. A megoldást az jelentheti, ha minél közelebbről érkezik hozzánk az élelmiszer - a témáról dr. Kujáni Katalinnal, a Kislépték Egyesület elnökével beszélgettünk.   

2025. 03. 12.

Kecskemét

2025. 03. 11.

Bács-Kiskun, jó itt lenni: fókuszban a hátrányos helyzetű csoportok

Múlt héten pénteken sikeresen lezajlott a Bács-Kiskun Vármegyei Felzárkózási Fórum első tematikus munkacsoport ülése, amely a "Bács-Kiskun, jó itt lenni!" című projekt keretében jött létre. Az esemény célja a hátrányos helyzetű csoportok támogatását szolgáló együttműködés megerősítése volt.

2025. 03. 11.

[ Kecskemét ]

Bácsszentgyörgy

2025. 03. 07.

Bácsszentgyörgy, 2 hrsz zöldfelületi rehabilitáció - projektindítás

Bácsszentgyörgy Községi Önkormányzat pályázatot nyújtott be a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz, TOP_PLUSZ-1.2.1-21 ÉLHETŐ TELEPÜLÉSEK felhívásra „Bácsszentgyörgy, 2 hrsz zöldfelületi rehabilitáció” címmel (projekt azonosítószáma: TOP_PLUSZ-1.2.1-21-BK1-2023-00039). A projekt keretében 26,80 millió Ft vissza nem térítendő európai uniós forrásból a fő cél a sportpálya zöldfelületének megújítása.

2025. 03. 07.

[ Bácsszentgyörgy ]

Baja

2025. 03. 07.

MAŠKARE - télűzés bunyevác módra

Tradicionális nemzetiségi népszokás mozgatta meg a bajaiakat a Szentháromság téren.

2025. 03. 07.

[ Baja ]

2025. 03. 06.

VÉRADÁS

Az Országos Vérellátó Szolgálat Bács-Kiskun vármegyei következő kiszállásos véradási helyszíneit közöljük

2025. 03. 06.

2025. 03. 05.

Közel félmilliárd forintos támogatás vármegyei iskolák fejlesztésére

Bács-Kiskun vármegye négy településén indulhatnak jelentős oktatási fejlesztések, miután összesen 483 millió forint támogatást ítéltek oda helyi iskolák korszerűsítésére TOP Plusz forrásból. A beruházások célja a diákok tanulási környezetének javítása, az intézmények fenntarthatóbbá tétele, valamint az oktatás minőségének emelése. A fejlesztések során épületkorszerűsítés, nyílászárócsere, energetikai modernizáció, sport- és művészeti terek fejlesztése, valamint informatikai eszközbeszerzések valósulnak meg.

2025. 03. 05.

Design by WEBORIGO