Vármegyénk számos településéről érkeztek versmondók a kiskőrösi EGYMI ( Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Iskola) felhívására. Az országos hírű, szakmailag elismert intézmény korábbi igazgatója, néhai Szerencsés Terézia emlékére rendezett versmondó versenyre százharminc diák érkezett Bács-Kiskun több általános-, és középiskolájából, sőt egy óvodás produkciót is hallhatott a háromtagú zsűri.
A verseny az SNI (Sajátos nevelési igényű) gyermekek számára adott lehetőséget a bemutatkozásra, a szereplésre.
Amint az a megnyitón Vágó Ferencné tankerületi igazgatótól is elhangzott, az integrált oktatásban résztvevő SNI-s gyermekek számára nem csak élményt, de sikerélményt is jelent a szereplés, ami nagyon fontos a személyiségfejlesztésük során.
A különböző korcsoportok, más-más speciális sajátossággal küzdő kis-és nagydiákok különleges versekkel örvendeztették meg a hallgatóságot. A természet védelme, tisztelete adta a keretet, melyhez mindenki megtalálta a személyiségének, képességének megfelelő verset. Azaz főként a felkészítő pedagógusokat dicséri az emlékezetes nap, hiszen jól érzékelhetően rengeteg munka áll a siker hátterében. Hiszen sok esetben már az sikernek számít, hogy közönség elé állnak a gyerekek. Miskétől Soltszentimréig, Rémtől, Izsákon át Kecskemétig, Kiskunhalasról, Kecelről, Soltvadkertről, Tázlárról és számos településről érkeztek szavalók egészen kiváló, sokszor megható előadásokkal.
A kiskőrösi EGYMI országos hírű szakmai munkájának köszönhetően, módszertani központként is ismert az oktatás területén. Kiváló pedagógusok, segítő szakemberek alkotnak remek közösséget a Schaffer István igazgató és Viedner Mónika intézmény-egység vezető által irányított intézményben.
Az intézmény a városi és térségi sérült gyermekek, fiatalok ellátásának szinte minden területével foglalkozik.
"Az óvodás korig terjedő korai gondozás nagy mértékben javítja a sérült gyerekek élet kilátásait, hisz mint tudjuk a korai felismerés nagyságrendekkel emeli a korrekció lehetőségeit. Az óvodai csoportban az iskolára való előkészület a fő cél, itt határozzuk meg a továbbhaladás irányát. Az iskolában az elsőtől a nyolcadik osztályig folyó oktatás során a sérült gyerekeket igyekszünk felkészíteni a -lehetőség szerint- önálló életre. Intézményünk a megyében elsőként szervezte meg az autista gyerekek önálló csoportban való fejlesztését, mely ma is sikerrel folyik. Jelentős gondot veszünk le a környékbeli szülők válláról azzal, hogy a középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekek oktatását helyben oldjuk meg. A szakszolgálat keretében ma logopédus, gyógytestnevelő kollégák nyújtanak segítséget a hozzánk fordulóknak, valamint itt folyik a rendszeres iskolába járás alól felmentett tanulók egyéni felkészítése is.
Az iskola fő erőforrása az a szellemi tőke, melyet a tantestület képvisel. Jellemzője a hagyományokra építő folyamosan megújulás, melynek célja a gyermekek minél több oldalú fejlesztése. Ezt elérendő a habilitáció Montessori módszerrel folyik, az alsó tagozaton a lépséről-lépésre program szerint tanítunk, a felsősöknél pedig a projekt és a kooperatív tanulás módszerét alkalmazzuk. Diákjaink a tantervi követelmények teljesítése mellett kimagasló eredményeket produkálnak a tanórán kívüli tevékenységekben, rendre az élmezőnyben végeznek a sport, képző és szavaló versenyeken.
Munkánk tapasztalatait, eredményeit szívesen osztjuk meg a régióból és az ország különböző pontjairól érkező érdeklődő kollégákkal továbbképzéseken, tréningeken, szakmai bemutatókon keresztül. Távolabbi célunk, hogy a régió határain túl is ismert és elismert módszertani központtá váljunk. Ennek első lépéseit most tesszük a 2004-ben a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium Humánerőforrás-fejlesztés Operatív Program Irányító Hatósága által kiírt pályázat egyik nyerteseként. A projekt keretében a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésére készítjük fel a kollégákat közoktatási együttműködés keretében. A szakmai bemutatók, tréningek, tanácsadások alkalmával a nálunk már jól bevált módszerekkel ismertetjük meg a pedagógusokat, utazó szakszolgálatunk munkatársai pedig a helyszínen nyújtanak gyakorlati segítséget a partner intézményeknek." - olvasható az intézményi weboldal bemutatkozásában.
Kiket nevezünk Sajátos Nevelési Igényű (SNI) gyermeknek?
Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd.
2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről
2024. 12. 19.
2024. 12. 19.
Kiskunhalas
2024. 12. 19.
2024. 12. 19.
[ Kiskunhalas ]
2024. 12. 19.
2024. 12. 19.
Nemesnádudvar
2024. 12. 18.
2024. 12. 18.
[ Nemesnádudvar ]
Soltvadkert
2024. 12. 16.
2024. 12. 16.
[ Soltvadkert ]
2024. 12. 13.
2024. 12. 13.