

A magyar üdítőital-piac egy ikonikus szereplővel bővül: a Traubisoda ismét elérhetővé válik a hazai fogyasztók számára. A 100 százalékban magyar tulajdonú, felsőlajosi székhelyű Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 elején megszerezte a legendás szőlőízű üdítő gyártási és forgalmazási jogát, így biztosítva a termék visszatérését a boltok polcaira – jelentette ki Tállai András, az Agrárminisztérium élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára a gyártósor ünnepélyes újraindításán, Felsőlajoson.
A Traubisoda visszatérése különösen fontos Bács-Kiskun vármegyének, hiszen ez a beruházás közvetlenül is erősíti a helyi gazdaságot, növeli a térség munkahelyteremtő képességét, és tovább erősíti Bács-Kiskun pozícióját a hazai élelmiszeriparban. A vállalkozás helyi beszállítókat részesít előnyben, így a vármegye gazdái és termelői számára közvetlen értékesítési lehetőségeket teremt, biztos megélhetést nyújtva a térségben dolgozó családoknak.
Tállai András hangsúlyozta, hogy a Traubisoda az 1970-es és 1980-as évek egyik legkedveltebb magyar üdítőitala volt, generációk számára jelentett felejthetetlen ízélményt. A Márka Üdítőgyártó Kft. a nosztalgia és a modern fogyasztói elvárások ötvözésével éleszti újra a terméket, amely magas gyümölcstartalommal, minőségi, hazai alapanyagokkal és a legmodernebb élelmiszerbiztonsági előírások szerint készül. A hazai termékek iránti kereslet stabil, így a Traubisoda visszatérése egyszerre szolgálja a fogyasztók igényeit és a nemzeti gazdasági érdekeket is.
A kormány különböző támogatásokkal (GINOP, VP és NFA) több mint 3 milliárd forinttal támogatta a vállalkozást, amelynek eredményeként egy 6 hektáros zöldmezős beruházás valósult meg Felsőlajoson. A modern üzem 14.000 négyzetméteren biztosítja a gyártást és raktározást, további munkahelyeket teremtve a környéken élők számára.
Az államtitkár kiemelte, hogy a Márka Üdítőgyártó Kft. a kiváló minőség mellett elkötelezetten támogatja a fenntarthatóságot és környezetbarát technológiák alkalmazását. A vállalat folyamatosan fejleszti termelési folyamatait és nagy hangsúlyt fektet a környezettudatos csomagolási megoldásokra.
A Traubisoda visszatérése tehát nemcsak egy legendás magyar márka újjászületése, hanem Bács-Kiskun vármegye fejlődésének és gazdasági erejének szimbóluma is. A Márka Üdítőgyártó célja, hogy a Traubisoda ismét meghatározó szereplővé váljon a modern piacon, miközben eredeti értékeit megőrizve, új ízekkel (hagyományos szőlő, cukormentes Traubisoda Zéró és kékszőlő változatban) erősíti jelenlétét a hazai és nemzetközi piacon egyaránt.
Zsana
2025. 03. 24.
2025. 03. 24.
[ Zsana ]
2025. 03. 22.
2025. 03. 22.
2025. 03. 20.
2025. 03. 20.
2025. 03. 20.
2025. 03. 20.
2025. 03. 19.
2025. 03. 19.
Hajós
2025. 03. 18.
2025. 03. 18.
[ Hajós ]