Fenntartható közlekedés fejlesztése Soltszentimrén és Páhin

Projektazonosító:

TOP-3.1.1-16-BK1-2017-00021

Kedvezményezett:

Soltszentimre Község Önkormányzata

Település:

Soltszentimre

Forrás:

ERFA

Program:

TOP

Támogatási arány:

100%

Támogatási összeg:

65 000 000 Ft

Megvalósítás kezdete és vége:

2019. 01. 01. - 2022. 12. 31.

Státusz:

Folyamatban
SZAKMAI- MŰSZAKI TARTALOM: MŰSZAKI TARTALOM PÁHIN: A Pályázati Felhívás 3.1.1. Önállóan támogatható B) Forgalomcsillapítás, közlekedésbiztonság, akadálymentesítés intézkedéscsoport a) Közlekedésbiztonsági intézkedés keretében két helyszínen, a Mátyás király utcánál (a Községháza előtt) és a Kossuth L. utca-Rákóczi út találkozásánál kijelölt gyalogosátkelők létesítése. A fenti útügyi műszaki előírásnak megfelelően a felfestett gyalogosátkelő szélessége 3,0 m. Mindkét oldalon 3,0 m széles és 2,0 m illetve 2,19 m mély felállási területtel. A gyalogosátkelőkhöz mindkét oldalra "Kijelölt gyalogos-átkelőhely" jelzőtáblát terveztünk kihelyezni. A tervezett beavatkozás nem építési engedély köteles. A Pályázati Felhívás 3.1.2.2. Választható D) Kapcsolódó tevékenységcsoport 4.) pontjának megfelelően járdafelújítás történik lakott területen belül. A tervezett beavatkozás nem építési engedély köteles. A Rákóczi utcában a meglévő gyalogos járda felületek változatos, közlekedésbiztonsági szempontból elavult állapotban vannak. A most épülő járda összekötné a külterülettel a falut, gyorsabban és jobb körülmények között tudnának közlekedni a dolgozók. Mivel a járda a sportpálya mellett található, ezért a gyerekek is biztonságosan jutnának ki a pályára éa mellette található tornaterembe mivel végig kerékpárút illetve jó minőségű járda lenne, illetve a nagy forgalmat lebonyolító Kiskőrös-Kecskemétet összekötő főúton történő biztonságos átkelést biztosítja a két gyalogátkelőhely, mely a most használt átkelési helyeken valósulna meg. Már többször tárgyalta a Képviselő-testület a gyalogátkelő szükségességét, mert a településen nagy sebességgel haladnak át a járművek, az utóbbi időben egyre növekszik az átmenő forgalom, főként a kamion forgalom. Az átkelés nem biztonságos. A közeljövőben megtörténik a Kecskemét –Kiskőrös főút felújítása, mely további forgalom növekedést eredményezhet várhatóan. A járdával, és a gyalogátkelővel nő a gyalogosok, elsősorban a gyerekek és az idősek biztonságos közlekedés lehetősége. Az alábbi járdaszakaszokat tervezik felújítani: - Mátyás király utca - Kossuth L. utca között: Ez a szakasz a település központja a nagyobb forgalomvonzó létesítményekkel. A járda szélessége: 1,20 - 1,40 m, jelenlegi burkolat: beton. Tervezett burkolat szélesség: 1,50 m. Tervezett hosszúság: 154 folyóméter. Az útvonal biztonságos, akadálymentes kialakítása az ott található buszmegálló biztonságos megközelítését szolgálja. - Sport pálya - település határ (Izsák felé) között: A burkolatszélessége: 1,40 - 2,00 m, jelenlegi burkolat: aszfalt. Tervezett burkolat szélesség:: 2,0 m. Tervezett hosszúság: 604 folyóméter. A tervezett beavatkozás keretében a meglévő burkolat elbontásra kerül, új aszfalt burkolat kerül kiépítésre, a kapubejáróknál megerősített pályaszerkezettel. járdák melletti zöldterületre folyik le a csapadékvíz és ott szikkad el. Tervezett burkolatszélesség: 3 cm AC-4 aszfalt kopóréteg, 4 cm AC-11 aszfalt kötőréteg, 20 cm M22 stabilizáció burkolatalap, 20 cm homokos kavics ágyazat. A Felhívás 3.1.2.1. Kötelezően megvalósítandó tevé0kenységek e) pontja alapján a projekt részeként kötelező közlekedésbiztonsági célú szemléletformálási kampány kerül majd a megvalósítás végén lefolytatásra, melynek részletes szakmai tartalma az előkészítéshez kapcsolódó mérföldkövek teljesítéseként kerül kidolgozásra. MŰSZAKI TARTALOM SOLTSZENTIMRÉN: A Pályázati Felhívás 3.1.1. Önállóan támogatható B) Forgalomcsillapítás, közlekedésbiztonság, akadálymentesítés intézkedéscsoport a) Közlekedésbiztonsági intézkedés keretében gyalogátkelőhely létesítés történik. A Iskola és Óvoda egymással szemben a Szent Imre utcában a Hősök tere után található. A gyerekek naponta többször is keresztezik a közutat, mert az iskolások a sportpályára és a mellette lévő tornaterembe járnak tornaórára. Ezért az Önkormányzat ide gyalogátkelőt tervez kiépíteni, a gyerekek biztonsága érdekében. A tervezett gyalogátkelőnél mindkét oldalon kiépített járdák vannak, a felállási felületeket kell kiépíteni és a folyamatos vízelvezetést biztosítani. A gyalogos átkelőhöz mindkét oldalra "Kijelölt gyalogos-átkelőhely" jelzőtáblát terveztünk kihelyezni. A gyalogátkelő lakott területen lett kijelölve. A Pályázati Felhívás 3.1.1 Önállóan támogatható C) Közúti közösségi közlekedés fejlesztése intézkedés csoport a) Forgalmi épületek, pálya fejlesztés keretében autóbuszöböl kiépítés történik a meglévő buszmegállók helyén. A Szent Imre utcában, amely a település főutcája, a központban két pár buszmegálló található. Az egyik a Posta előtt és a párja az Élelmiszer bolt előtt, a másik pár a Széchenyi utca csatlakozásánál. Mindkét helyen a közút burkolatán áll meg a busz, nincs kiépített buszöböl és peron. Az utazók biztonsága és a forgalom zavarásának csökkentése érdekében tervezi az Önkormányzat a buszöblök kiépítését. A meglévő buszmegállók helyén kerülnek kialakításra a buszöblök. A buszöblök a 03.07.24 - A közúti közösségi közlekedés (tömegközlekedés) pályáinak, utas- és járműforgalmi létesítményeinek tervezése Útügyi Műszaki előírás szerint kerülnek megtervezésre. A helyi adottságok miatt (kapubejárók) a buszperonok hossza 18 m helyett 15 m. Pályaszerkezet: öböl: 16 cm CP4/2,7 beton burkolat, 30 cm M56 stabilizáció burkolatalap, 20 cm homokos kavics ágyazat; peron: 3 cm AC-4 aszfalt kopóréteg, 4 cm AC-11 aszfalt kötőréteg, 20 cm M56 stabilizáció burkolatalap, 20 cm homokos kavics ágyazat. A felállási felület pályaszerkezete: 3 cm AC-4 aszfalt kopóréteg, cm AC-11 aszfalt kötőréteg, 20 cm M22 stabilizáció burkolatalap, 20 cm homokos kavics ágyazat. Engedélyköteles tevékenység. A Pályázati Felhívás 3.1.2.2. Választható D) Kapcsolódó tevékenységcsoport 4.) pontjának megfelelően járdafelújítás és új építés történik lakott területen. Járda felújítás: A település központja felé sokan a Híd utcán keresztül közlekednek gyalogosan és kerékpárral. A jelenlegi járdaburkolatok összetöredezettek és erősen kopottak és a Kolon-tói (III.) - övcsatorna hídja, amely a Híd utcát ketté osztja, erősen megviselt. Az Önkormányzat rendszeresen javítja a hidat is, de olyan rossz állapotú, hogy nemsokára le kell zárni, mert életveszélyes lesz. Így a járda felújítással együtt a híd átépítését is el kell végezni. A járda szélessége jelenleg: 1,20 - 1,40 m, hosszúsága 393 folyóméter. Tervezett burkolatszélesség: 1,50 m. A meglévő burkolatokat elbontásra terveztük, új aszfalt burkolatok építését terveztük helyettük új pályaszerkezettel. A környezet magassága miatt határoztunk a teljes bontás mellett. A járdák pályaszerkezetét meg kell erősíteni a kapubejáróknál. Új járda építés: - Vörösmarty utcában a Rákóczi utca és a Petőfi utca között: Az utca burkolatlan és burkolt járda sincsen jelenleg. Az ott lakók biztonságos közlekedése érdekében egyoldali járda kiépítését tervezi az Önkormányzat. Tervezett hossz: 337 m. A telekhatárhoz közel terveztük a járda kiépítését. Tervezett burkolatszélesség: 1,50 m. - Szent István utca a Dózsa Gy. utca - Fülöpszállás irányába- és a belterület határa között: Ez a szakasz a Szent Imre utca folytatása. Egy oldalon vannak lakóházak. Jelenleg nincs burkolt járda. A gyalogosok a közút burkolatán közlekednek. Tervezett hossz: 251 m. A közút burkolatszéle és a telekhatárok között változó szélességű terület áll rendelkezésre a járda kiépítésére. A közút mellett részben található szikkasztóárok. A járdát a telekhatár mellé terveztük, minimum 2,0 m-re a burkolatszélétől. Tervezett burkolatszélesség: 1,50 m. A felújítás és új építés esetén a tervezett pályaszerkezet: 3 cm AC-4 aszfalt kopóréteg, 4 cm AC-11 aszfalt kötőréteg, 20 cm M22 stabilizáció burkolatalap, 20 cm homokos kavics ágyazat. A Pályázati Felhívás 3.1.2.2. Választható D) Kapcsolódó tevékenységcsoport 1.) pontjának megfelelően önkormányzati híd felújítás történik. Az Önkormányzat rendszeresen javítja a hidat is, de olyan rossz állapotú, hogy nemsokára le kell zárni, mert életveszélyes lesz. Így a járda felújítással együtt a híd átépítését is el kell végezni. A meglévő gyalogos híd helyett hasonló paraméterű könnyített hidat kell építeni. A hidat gyalogosok használják, jármű forgalom nem. A Felhívás 3.1.2.1. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek e) pontja alapján mindkét településen a projekt részeként kötelező közlekedésbiztonsági szemléletformálási kampány kerül a projekt megvalósítás végén lefolytatásra, melynek részletes szakmai tartalma az előkészítéshez kapcsolódó mérföldkövek teljesítéseként kerül kidolgozásra.

Hírek

chevron left
chevron right

Filmajánló

chevron left
event card

Legújabb filmjeink

arrow
YouTube-csatornánk legújabb filmjei.

event card

Homokanimáció - sorozat

arrow
Lenyűgöző homokanimáció-sorozat, vármegyei történetekből. 

event card

Értéket adunk

arrow
Bács-Kiskun Vármegye Önkormányzatának térségi értékeket bemutató karácsonyi kisfilmje.

event card

Bács-Kiskun vármegyei klímaprogram

arrow

event card

Bács-Kiskun, a mi megyénk

arrow
Egy megye, mely színültig van ízzel, látnivalóval, élménnyel, igazi különlegességekkel és páratlan életérzéssel. 

event card

Borba zárt napfény

arrow
A kisfilm a borok világába kalauzolja el a nézőit, a vármegyei borászatok bemutatásával.

event card

Meseföld - Csonka torony

arrow
Csengőd település keletkezésének legendája elevenedik meg a mesében.

event card

Meseföld - Gólyacsősz

arrow
Hogy kerül gólya Izsák város településének címerébe? A Gólyacsősz ezt meséli el.

event card

No sugar- A hegyek közt

arrow
Különleges dalhoz, különleges klip dukál. Vajon mit üzen Petőfi korunk emberének? Erre kereste a választ az erdélyi No Sugar zenekar, amikor megzenésítette Petőfi: A hegyek közt c. versét.

event card

Petőfi örök

arrow
200 éve született Petőfi Sándor,  s ezalatt a jó néhány esztendő alatt bizony elég sok minden megváltozott. 

chevron right
Design by WEBORIGO