Fenntartható települési közlekedésfejlesztés Bátmonostoron
Projektazonosító:
TOP-3.1.1-16-BK1-2017-00028
Kedvezményezett:
Bátmonostor Községi Önkormányzat
Támogatási összeg:
25 000 000 Ft
Megvalósítás kezdete és vége:
2018. 01. 01. - 2020. 09. 30.
1. A Pályázati Felhívás 3.1.1. Önállóan támogatható C) Közúti közösségi közlekedést érintő a) Forgalmi épületek, pálya fejlesztése tevékenységcsoportjából a települést átszelő 51. számú másodrendű fő közlekedési útról lecsatlakozó, a községet átszelő Kossuth utcán, Zrínyi utcán, és Baracskai utcán átmenő autóbusz közlekedési útvonalon található megálló helyek párok, öblök, felszálló peronok, és járdakapcsolataik burkolat felújítása, fedett váró kihelyezése illetve az öblök szabvány szerinti méretekkel való kialakítása történik meg. A megállók jelenlegi állapotát a pályázathoz csatolt fotódokumentáció jeleníti meg. Mindhárom utcában az 5,5 - 6 m burkolatszélességű közút mellett meglévő 1,5 -2,5 m szélességű öbölaszfalt burkolata már teljesen elhasználódott, nyomvályússá vált. Az öblök hosszmérete sem felel meg a műszaki előírásban meghatározott méretnek, ezáltal az autóbusz nem tudja rendesen használni. Ebből következően a megállóhelyek környékén a biztonságos közlekedés akadályozott, és az utasok biztonsága is kockáztatott. A megállóhelyek a település belterületén találhatók, szóló autóbusz közlekedés működik. A tervezett előírás szerinti méretekkel építendő autóbusz öblöket terveztünk. Az öböl szélességét 3 m-rel, behajtó ágon 7:3 hosszal, kihajtó ágon 5:3 hosszal. Megállóhely felszálló peron hosszúsága 15 m, szélessége 1,5 m. A behajtó, és kihajtó ágaknál a közúti csatlakozó ívekkel együtt a közúttal érintkező építési hosszúság 54,62 m. A peron külső oldalán a peronnal azonos szintben közvetlenül csatlakozó aljzatbeton lemezre rögzített váró épületek mérete a Kossuth és Baracskai utcában 2,75 x 2 m, a Zrínyi utcában 2 m széles, és 4,8 m hosszú, melyek elbontásra kerülnek. Tekintettel arra, hogy a megállóhelyek lakott területen belül, a közút burkolata, és a beépítési vonal közé kerülnek kialakításra, a peron, illetve a váró mögötti beépítési vonalon kapubejáratok találhatók. A tervezett peron egyik végét lekerekítéssel terveztük, míg másik végét merőleges széllel, akadálymentes ferde magassági kialakítással terveztük megépíteni. A peron akadálymentes végénél járdakapcsolatot terveztünk a hozzá közelebb eső járdaszakaszhoz. A tervezett felújításnak megfelelően mind a páros, mind a páratlan megálló felszálló illetve leszálló oldalán váró kerül elhelyezésre az el- illetve átutazók komfortérzetének növelése érdekében. A tervezett öblök és peronok esésviszonyaiból adódóan az építendő burkolatról a felszíni csapadékvíz elfolyása biztosított. A lefolyó csapadékvíz befogadására a közút melletti nyílt levezető, és szikkasztóárok megfelelő. 2.A Pályázati Felhívás 3.1.1. B) a) Közlekedésbiztonsági intézkedés keretében megvilágított gyalogátkelőhely kerül kialakításra a Zrínyi utca- Kossuth utca találkozásánál, a település legfontosabb forgalomvonzó létesítményei közelében. Az 51-es másodrendű főút települést átszelő forgalmas vonala mellett a Zrínyi utca gyűjtőútként funkcionál, szintén nagy forgalmat bonyolít le. A csomópontban Polgármesteri Hivatal, posta, templom, autóbuszváró, vegyesbolt, gyógyszertár található. 3.A Felhívás 3.1.2.1. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek e) pontja alapján a projekt részeként kötelező közlekedésbiztonsági szemléletformálási kampány kerül majd a megvalósítás végén lefolytatásra, melynek részletes szakmai tartalma az előkészítéshez kapcsolódó mérföldkövek teljesítéseként kerül kidolgozásra.