Közúti közösségi közlekedés fejlesztése Madarason
Projektazonosító:
TOP-3.1.1-16-BK1-2017-00007Kedvezményezett:
Madaras Község ÖnkormányzataTelepülés:
Forrás:
ERFAProgram:
TOPTámogatási arány:
100%Támogatási összeg:
74 090 000 FtMegvalósítás kezdete és vége:
2018. 01. 01. - 2021. 10. 31.Státusz:
LezártA projekt célja: A projekt általános célja, hogy olyan komplex közlekedésfejlesztési intézkedéscsomag valósuljon meg, amely megteremti és erősíti a fenntartható közlekedés, valamint fejlődés feltételeit Madarason. A beruházás a szén-dioxid kibocsátás csökkentésével hozzájárul az éghajlatváltozás mérsékléséhez és az élhető, rendezett városkép kialakításához, s elősegítheti a település lakosai számára a hasznosabb közlekedési módok választását. A projekt konkrét célja, hogy a község perifériáin is biztonságosabban és könnyedebben hozzáférhetővé váljék a közösségi közlekedés, ezzel hozzájárulva a fenntartható fejlődéshez.
HÍREK |
2018.12.28
Madaras Község Önkormányzata pályázatot nyújtott be a TOP-3.1.1-15-BK1 - Fenntartható települési közlekedésfejlesztés című felhívásra. A 50 millió forintos, vissza nem térítendő uniós forrásnak köszönhetően forgalmi pálya fejlesztése történik buszöböl kialakításával, utasváró pavilon létesítésével, amelyhez akadálymentes járdakapcsolat is kialakításra kerül majd.
A projekt tartalma: Jelenleg a Szent István utcán, az 55111.j. számú út szelvényezés szerinti jobb oldalán az ABC áruházzal szemközti oldalon van egy kialakított buszöböl váróhelyiséggel és járdakapcsolattal. A szelvényezés szerinti bal oldalon a megállóhely az ABC áruház előtti burkolt rakodó területen van kijelölve, amely utas-kényelmi szempontból nem elfogadható, illetve a közlekedésbiztonsági követelményeket sem elégíti ki. Ezért szükséges egy szabvány szerinti buszöböl kialakítása ezen az oldalon is, paddal és szemétgyűjtővel ellátott utasváróval együtt, amelyet az utasok a kerékpárút mellett kiépítésre kerülő járdán tudnak majd megközelíteni. A Szent István utcával szemben a falu közepén helyezkedik el a templom, amely mögött a Nagyboldogasszony utca vezet a település északnyugati irányába, amely a település országos közutakon kívül eső legforgalmasabb gyűjtő útjainak egyike. Az Önkormányzat a közösségi közlekedés nyomvonalának felújítását tervezi, tekintettel arra, hogy az út burkolata már évek óta erősen elhasználódott, az aszfalt burkolat repedezett, folyamatos a felületi mállása, amely a rendszeres karbantartás mellett sem hozható már megfelelő állapotba. Az út burkolatának elöregedése és átrepedezett állapotának köszönhetően a csapadék közvetlenül az alaprétegre szivárog, amely során a teljes pályaszerkezet teherbíró képessége jelentősen csökken, a nagy személy- és teherforgalmú igénybevétel hatására a kátyúsodás nagymértékű. Az út felújítása fentiekre és a jelentős tehergépjármű és a tervezett tömegközlekedési forgalomból származó terhelésre tekintettel elengedhetetlenül szükséges. Közúti közösségi közlekedés fejlesztése keretében forgalmi pálya fejlesztése történik buszöböl kialakításával, utasváró pavilon létesítésével, amelyhez a szükséges akadálymentes járdakapcsolat kiépítése is kapcsolódik. A tevékenység az 55111. j. Madarasi bekötő út 0+923 km szelvényében (Szent István utca), szelvényezés szerinti bal oldalon kerül megvalósításra.
Közúti közösségi közlekedés fejlesztése keretében forgalmi pálya fejlesztése történik a Nagyboldogasszony utcában buszforduló kialakításával. Az illetékes volán társasággal történt egyeztetésnek megfelelően buszforduló, megálló peron és utasváró pavilon létesítésével kerül kialakításra. Közlekedésbiztonsági beruházás keretében a Nagyboldogasszony utcában a 0+000 és a 0+025 kmsz. között gyalogos átkelőhely kerülne felfestésre, erre figyelmeztető táblával ellátva mindkét oldalon, valamint előtte stoptábla kerül kihelyezésre. Ez az utca a település országos közutakon kívül eső legforgalmasabb gyűjtőútja. A beruházáshoz kapcsolódik járda kiépítése, felújítása lakott területen belül a Szent István utcai buszmegállóhely, a Nagyboldogasszony utcai útburkolatjavításhoz és a Nagyboldogasszony úti buszforduló építéshez kapcsolódóan.
A projekt várható eredménye: A lakosság mobilitási feltételei javuljanak. A megvalósítani kívánt közlekedés-fejlesztés hozzájárul az életritmus szelídebbé, az emberi kapcsolatok színesebbé és nyitottabbá válásához, továbbá a fizikai állapot és erőnlét megőrzéséhez.
2020.10.22
Folynak a közlekedésfejlesztési munkálatok a településen. A buszöböl kialakítása megkezdődött, a Nagyboldogasszony utcában a buszforduló kialakítása is zajlik. A járdakiépítés megkezdődött.
2021. 08.10
Hamarosan befejeződik a közlekedésfejlesztést célzó beruházás, s birtokba vehetik a közlekedők az új utat és járdát. Az új gyalogosátkelőhely felfestése a járda térkövezésre már elkészült.
2021. 10. 12
A projekt 17 094 300 Ft vissza nem térítendő uniós forrású többlettámogatásban részesült. A projekt összeköltsége így összesen 74, 09 millió Ft-ra nőtt.
2021. 10. 14
PROJEKTZÁRÁS
Madaras Község Önkormányzata pályázatot nyújtott be a TOP-3.1.1-15-BK1 - Fenntartható települési közlekedésfejlesztés című felhívásra. A 74,09 millió forintos vissza nem térítendő uniós forrásnak köszönhetően forgalmi pálya fejlesztése történt meg buszöböl kialakításával, utasváró pavilon létesítésével, amelyhez akadálymentes járdakapcsolat is kialakításra került.
A tevékenység a madarasi bekötő út 0+923 km szelvényében (Szent István utca), szelvényezés szerinti bal oldalon került megvalósításra. Az öböl változó burkolateséssel került megtervezésre a vízelvezetés megoldhatósága érdekében, az útpályának megfelelően kifelé való lejtéssel. Közmű átépítésre nem volt szükség. Forgalmi pálya fejlesztése történt a Nagyboldogasszony utcában buszforduló kialakításával. Buszforduló, megálló peron és utasváró pavilon létesítésült. A Nagyboldogasszony utca aszfaltburkolatát felújították, gyalogos átkelőhely került felfestésre, erre figyelmeztető táblával ellátva mindkét oldalon, valamint előtte stoptáblát helyeztek ki. A Kolozsvári-Damjanich kereszteződésében, a Bocska-Budai Nagy Antal és Bajai utca csatlakozásánál egyoldali járdakapcsolatot felújították a régi beton járda bontásával és új burkolatú beton térkő járda kiépítésével.
A projekt konkrét célja, hogy a község perifériáin is biztonságosabban és könnyedebben hozzáférhetővé váljék a közösségi közlekedés, ezzel hozzájárulva a fenntartható fejlődéshez. A beruházás célja továbbá az is, hogy a szén-dioxid kibocsátás csökkenjen hozzájárulva ezzel az éghajlatváltozás mérsékléséhez és az élhető, rendezett városkép kialakításához.