Közúti közösségi közlekedés fejlesztése Pálmonostorán és Bugacpusztaházán

Projektazonosító:

TOP-3.1.1-16-BK1-2017-00006

Kedvezményezett:

Pálmonostora Község Önkormányzata

Település:

Bugacpusztaháza, Pálmonostora

Forrás:

ERFA

Program:

TOP

Támogatási arány:

100%

Támogatási összeg:

70 100 000 Ft

Megvalósítás kezdete és vége:

2019. 01. 01. - 2021. 04. 30.

Státusz:

Lezárt

A projekt célja: a megye belső kohézióját és makrotérségi integrációját szolgáló fejlesztés került tervezésre a két településen a közúti közösségi közlekedés infrastruktúrális feltételeinek javításával, melynek végrehajtására konzorciumi partnerségre léptek. Bugacpusztaházán a fejlesztéssel érintett szakasz forgalma 2015-ben 1224 egységjármű/nap volt, ebből 599 személygépjármű, 32 autóbusz halad el egy nap. Az 5407. j. bekötő útról nyíló, Számadó utcára merőleges bekötő út (0578/11. hrsz) állapota a fokozott igénybevétel miatt teljesen leromlott, erősen kátyúsodott, emiatt a közlekedés nehézséges és balesetveszélyes.Rövid távon szükséges a helyszín megújítása a menetrendszerinti járatok megtartása és a közúti közösségi közlekedés szolgáltatási minőségének növelése céljából. Tekintettel arra, hogy magas a forgalma, indokolt egy forgalomcsillapító sziget beépítése is a lakosság védelme érdekében. 

A projekt tartalma: az alábbi projektelemek valósulnak meg PÁLMONOSTORÁN: Forgalmi épületek és pálya fejlesztése a 4504 jelű út 1+733 kmsz jobb oldal, 2+905 kmsz jobb oldal, 2+935 kmsz baloldal és 4+770 kmsz jobb oldalon meglévő buszmegállók korszerűsítése, burkolt padka és peron építése. A beavatkozás célja a meglévő autóbusz megállóhelyek biztonságosabbá, komfortosabbá tétele. Mind a négy érintett autóbuszmegálló jelenleg öböl nélküli, burkolattal nem rendelkeznek, korszerűtlenek. Az autóbusz megállóhelyeket jelzőtábla jelzi csak. Leszállóhely, peron nincs kialakítva. Bizonyos megállóknál fémszerkezetű buszváró, esőbeálló is van, ami megfelelő állapotú. A korszerűsítés során az érintett buszmegállók előtt burkolt padka épül és a jármű megközelítését segítő peron. 1,5 méter szélességben 40,0 méter hosszúságban burkolt padka épül. A 2+935 km szelvény baloldalán helyhiány miatt csak 30 méter hosszon épül burkolt padka. Az 1+733 és 4+770 km szelvényben külterületen a tervezett peron 18 méter hosszú kiemelt szegéllyel határolt. A belterületi 2+905 km szelvényben a peron 15 méter hosszú lesz, a 0 2+935 km szelvényben pedig helyhiány miatt csak 12,0 méter, kiemelt szegéllyel határolt. Az utasok kisebb lelépési magassággal közvetlenül egy kiemelt szegéllyel védett szigetre tudnak le, illetve innen felszállni. A szigethez belterületen biztosítva lesz a meg lévő járdához való csatlakozás burkolt felületen. Külterületen nincs járda, így járda kapcsolat se létesül. A 2+935 km szelvénybe épülő peron megépíthetőségéhez 1 db fát ki kell vágni. A többi helyszínen nem kell fát kivágni. A burkolt padka és az épülő peron miatt a meglévő, most is kint lévő buszmegálló jelzőtáblákat át kell helyezni új helyükre. A tervezési szakaszon a csapadékvíz elvezetés jelenleg szikkasztó árkokban elszikkasztva megoldott, ez nem kerül megváltoztatásra. A Felhívás 3.1.2.2. fejezetének D) Kapcsolódó tevékenységcsoportjának 10. pontjának megfelelően oszlop áthelyezésre kerül sor a burkolt padka területéből. A 2+905 km szelvényben a burkolt padka sávjába esik 1 db beton elektromos légvezeték tartó oszlop. A felhívás 3.1.2.2. fejezetének D) Kapcsolódó tevékenységcsoportjának 3. pontja alapján a 3+637 kmsz jobb oldalán a 480 Hrsz-ú volt piac területének leburkolása a beruházáshoz kapcsolódó gépjármű- parkolóférőhely teremtés céljából, meglévő kapubejáróban burkolatcsere történik. Egy jelenleg kihasználatlan, esős időszakban komoly üzemeltetési gondot jelentő terület kerülne funkcióval való megtöltésre, hasznosításra. 

A kapubejáró kapuval lezárható. A kerítés mellett járda húzódik. Ehhez kapcsolódik a meglévő buszöböl, amely a pályázathoz csatolt átnézeti rajzon is bejelölésre került. A területen belül az új kerékpártároló építmény hátsó vonalától a terület teljes szélességében térkő burkolat épül. Ez a térburkolat a terület középvonalához lejt, ahol vízelvezető futósor épül süllyesztett szegélyből. Ez a sáv a telek hátsó vonaláig lejt 0,5%-os hosszeséssel. A térburkolat mindkét szélétől erre a vonalra lejt. A terület hátsó vonalán már 2,2%-os az oldalesés. A teljes felületről ide koncentrált vízkifolyás miatt monolit beton surrantó felületet kell építeni a vízkimosás meggátolására. A felállási helyek kijelölésére a térburkolatba kerti szegélyeket kell beépíteni, ha lehetséges vörös színezetű elemekből. A fejlesztés hatására 27 db parkoló kerül kialakításra. Az utca felől padsor és védőtető adja a buszvárót, ennek a hátsó oldala lesz a kerékpártároló. A buszváró-kerékpártárolótól kb 80cm-rel beljebb van egy másik építmény, mely csak kerékpártároló. Az építmény két részből áll, darabonként 50 légköbméter alatti méretűek. Az épületek egyszerű fa szerkezetek, korcolt fémlemezfedéssel. Összesen kb 40 db kerékpár helyezhető el a 2 db építményben (20-20db).Az építmény elhelyezésével egyidőben a telekhatáron lévő kerítés elbontásra kerül, hogy az építmény a buszmegállóhoz kapcsolhatóvá váljon. Körülötte és alatta térkő burkolat épül. Ez járdaként is funkcionál az építmény körül, mivel „K” szegéllyel kiemelve fog kapcsolódni a területre tervezett térburkolathoz. A tervezési szakaszon a csapadékvíz elvezetés jelenleg szikkasztó árkokban elszikkasztva megoldott. A felhívás 3.1.2.2. fejezetének D) Kapcsolódó tevékenységcsoportjának 3. kiegészítő infrastrukturális elemei közül a megújuló kihasználatlan, burkolatlan területen létesülő parkolók és kerékpártároló, esőbeálló közvetlen körenyezetébe utcabútorok elhelyezése, mely egyrészt kerékpáros pihenőként, másrészt a közúti közösségi szolgáltatás színvonalának emeléseként a járatra várakozók kényelmét biztosítja. A felhívás 3.1.2.2. fejezetének D) Kapcsolódó tevékenységcsoportjának 11. pontjának megfelelően a kialakításra kerülő parkolók, esőbeálló és kerékpártárolóként funkcionáló épület környezetében zöldterület rendezés történik fatelepítéssel, növénytelepítéssel az impozáns fenntartható települési környezet megteremtése érdekében. Az alábbi projektelemek kerülnek megvalósításra BUGACPUSZTAHÁZÁN: Közlekedésbiztonsági tevékenységcsoport keretében a 0578/11. hrsz-en található bekötő út forgalomlassító átépítése az élhetőbb települési környezet érdekében. A bekötő út 0+025 km szelvényétől kezdődik az építés, a végszelvény a Számadó utcánál, a 1131. hrsz. területen van. A forgalomcsillapító sziget beépítésére a 0+057-0+067 km között kerül sor. A burkolatban 10,0 m hosszú 2,0 m széles kiemelt szegéllyel határolt terelősziget épül be. Az átmenő forgalmi sávok szélessége a meglévőével azonosan 2,75 m (3,25 m). A sziget beépítése miatt a meglévő burkolatot meg kell szélesíteni. A középsziget előtt és után l-k= 18,0-4,0= 14,0 m hosszban forgalom elől elzárt területet kell felfesteni. A szigetekbe mindkét oldalon kikerülési irányt jelző táblát kell elhelyezni. A terelősziget előtt a helyszínrajzon jelölt helyen mindkét irányból ki kell helyezni az egyéb veszély, alatta forgalomcsillapító középsziget kiegészítő táblával valamint az előzni tilos táblacsoportot, sárga háttérrel. A kezdő és végszelvényben elsőbbségadás kötelező jelzőtáblát kell kihelyezni. A burkolat felújítás kétoldali 2 %-os oldaleséssel épül, mely a csapadékvizet a burkolatról levezeti. A padkán kívül szikkasztó árok kerül kialakításra, mely a burkolat vízelvezetését biztosítja Az építés a 0578/ 11 hrsz. területen történik, mely a Magyar Állam tulajdona, kezelője a Magyar Közút NZRT. Az előző pontban bemutatott, forgalomcsillapítással érint bekötőút szélessége 5,50 méter, a 0+025 szelvénytől a Számadó utcáig, jelenleg leromlott állapotú makadám szerkezettel. A tervezett burkolat: felújított részen a meglévő makadám burkolatra min. 5 cm vastag M22 kiegyenlítés, 5-5 cm vastag AC-11 aszfalt kötő- és kopóréteg; a lassítószigetnél kialakítandó szélesítésnél 50 cm vastag 95%-os tömörített talaj, 20 cm vastag M56 mechanikai stabilizáció, 5-5 cm vastag M22 kiegyenlítés, aszfalt kötő- és kopóréteg; a terelőszigetnél 20 cm vastag M22 mechanikai stabilizáció, 4 cm vastag 0/4 homok ágyazat, 8 cm vastag beton térkő burkolat. A burkolat 2%-os oldaleséssel épül, mely levezeti a csapadékvizet a burkolatról, a padkán kívül szikkasztó árok kerül kialakításra. A projekt részeként kötelező közlekedésbiztonsági szemléletformálási kampány kerül majd a megvalósítás végén lefolytatásra mindkét településen.

A projekt várható eredménye: a helyi lakosság biztonságos és kényelmes közlekedése valósul meg a projekt végeztével.

Filmajánló

chevron left
event card

Legújabb filmjeink

arrow
YouTube-csatornánk legújabb filmjei.

event card

Homokanimáció - sorozat

arrow
Lenyűgöző homokanimáció-sorozat, vármegyei történetekből. 

event card

Értéket adunk

arrow
Bács-Kiskun Vármegye Önkormányzatának térségi értékeket bemutató karácsonyi kisfilmje.

event card

Bács-Kiskun vármegyei klímaprogram

arrow

event card

Bács-Kiskun, a mi megyénk

arrow
Egy megye, mely színültig van ízzel, látnivalóval, élménnyel, igazi különlegességekkel és páratlan életérzéssel. 

event card

Borba zárt napfény

arrow
A kisfilm a borok világába kalauzolja el a nézőit, a vármegyei borászatok bemutatásával.

event card

Meseföld - Csonka torony

arrow
Csengőd település keletkezésének legendája elevenedik meg a mesében.

event card

Meseföld - Gólyacsősz

arrow
Hogy kerül gólya Izsák város településének címerébe? A Gólyacsősz ezt meséli el.

event card

No sugar- A hegyek közt

arrow
Különleges dalhoz, különleges klip dukál. Vajon mit üzen Petőfi korunk emberének? Erre kereste a választ az erdélyi No Sugar zenekar, amikor megzenésítette Petőfi: A hegyek közt c. versét.

event card

Petőfi örök

arrow
200 éve született Petőfi Sándor,  s ezalatt a jó néhány esztendő alatt bizony elég sok minden megváltozott. 

chevron right
Design by WEBORIGO