Turisztikai célú kerékpárút fejlesztése Tiszaug és Lakitelek között
Projektazonosító:
TOP-1.2.1-16-BK1-2017-00011
Kedvezményezett:
Tiszaug Község Önkormányzata
Támogatási összeg:
197 929 822 Ft
Megvalósítás kezdete és vége:
2018. 04. 23. - 2023. 11. 30.
A projekt az alábbiak szerint illeszkedik a felhívásban felsorolt tevékenységekhez: 3.1.1 C) Aktív turizmushoz kapcsolódó fejlesztések, a) Kerékpáros turizmus fejlesztése 3.1.2.1. a) Marketing tevékenység: a fejlesztett turisztikai attrakció piacra viteléhez kapcsolódó üzleti marketingtevékenység, promóció. 3.1.2.2. j) Kerékpáros barát projektelemek megvalósítása A fejlesztés műszaki-szakmai tartalma: A nyomvonal a két települést köti össze a meglévő, illetve tervezett kerékpárutakon keresztül. A kezdőszelvényt a 4625-44 sz. utak keresztezésénél építendő aluljáró Tiszakécske felőli lejárójánál jelöltük ki. A kerékpárosok így a 44. sz. főút szintben keresztezése nélkül érhetik el Lakitelek központját. A kezdőszelvénytől a 44. sz. főút szelvényezés szerinti bal oldalán halad a nyomvonal a Tisza hídig. A Tisza hídon a kerékpárosok átvezetése biztosított. A kerékpárút végénél csatlakozunk a 44. sz. főúttal párhuzamosan korábban kiépült jó állapotú szervizúthoz. A szervizút forgalma nem jelentős, így itt önálló kerékpárút építésére nem kerül sor. A szervizút a 44. sz. főutat a Tiszaugi bekötő úttal szemben keresztezi. A keresztezésben jelenleg kanyarodósávokkal kiépített csomópont található. A csomóponton szintben kell átvezetni a kerékpárosokat, amely nagyon balesetveszélyes, ezért itt a csomópontban jelzőlámpát kell telepíteni. A csomóponton átvezetve a vasúti aluljáró előtt fejeződik be az építés. A kerékpárút hossza az alábbi: - 0+000-2+304 km 2304 m új építés - 2+304-2+315 km 11 m csomóponti átvezetés - 2+315-2+665 km 350 m hídfeljáró felújítás - 2+665-2+983 km 318 m Tisza híd jó burkolat - 2+983-3+058 km 75 m felújítás - 3+058-3+108 km 50 m ártéri híd jó burkolat - 3+108-3+195 km 87 m felújítás - 3+195-3+465 km 270 m szervizút - 3+465-3+480 km 15 m új építés - Csomóponti átvezetés 10 m - 3+490-3+505 km 15 m új építés A fentiek alapján új építés 2304+15+15=2334 m felújítás 350+75+87=512 m Tisza híd igénybevétel 318+50=368 m szervizút 270 m csomóponti átvezetések 11+10=21 m A kerékpározható szakasz hossza összesen 3505 m. A kerékpárút tervezési paramétereinek meghatározásánál az UT2-1.203:2010 kerékpárforgalmi létesítmények tervezése c. útügyi műszaki előírásban foglaltakat vettük figyelembe, attól eltérésre nem került sor. A fentiek alapján a főbb paraméterek a következők: 1./ külterület hálózati szerep: B(1 vagy több településrészt köt össze) tervezési sebesség: vt >20 km/h funkció: közlekedési célú kerékpárút használati szélesség: 2,25+2*0,12=2,50 m Műtárgyak A 44. sz. főút alatt ?80 csőáteresz található a mély fekvésű területek térségében, a vízgyűjtő területek összekötése céljából. Itt a kerékpárút alá is ?80 átereszt kell beépíteni. Egyéb műtárgy építésére nem kerül sor. Vasúti létesítmények A kerékpárút az 1+587 km térségében keresztezi a Thermofarm Kft. iparvágányát. A keresztezésben jelzőlámpával biztosított új vasúti átjárót kell kiépíteni, külön szakági terv szerint. Közvilágítás Az építési terület külterületi szakaszokon található, közvilágítás a térségben nincs. A kerékpárút paramétereit ennek megfelelően alakítottuk ki. A külterületi szakaszon a burkolat mindkét oldalán 12 cm széles sárga színű útszél jelző burkolati jel kerül felfestésre. Keresztmetszet, pályaszerkezet A tervezett kerékpárút szélességi méreteit a II. fejezetben ismertettük. Az útalapot mindkét oldalon 10-10 cm-rel szélesebbre kell építeni. A pályaszerkezet tervezésénél az UT2-1.502:2010 Kerékpárutak, gyalogjárdák és utak pályaszerkezete útügyi műszaki előírásait vettük figyelembe. - min. 50 cm vtg. trg. 95%-ra tömörített altalaj - 15 cm vtg. homokos kavics ágyazat - 20 cm vastag M-22 j. mechanikai stabilizációs útalap - 4 cm vtg. AC-11 j. aszfalt kötőréteg - 3 cm vtg. AC-8 jelű aszfalt kopóréteg A sárrázó pályaszerkezet tervezésénél az UT2-1.503:2009 Kisforgalmú utak pályaszerkezetének méretezése c. útügyi műszaki leírásait A2 forgalmi terhelési osztály szerinti előírásokat vettük figyelembe. A kerékpárúton a tervezett oldalesés mértéke a közút irányába 2,5%, az útpadkák 5%-kal lejtenek. A nemesített padkát 20 cm vtg. M-22 jelű mechanikai stabilizációból kell megépíteni. A kerékpárút padkáját 50-50 cm szélességben szintén nemesített padkaként kell megépíteni, 15 cm vtg. M-22 jelű mechanikai stabilizációból. A kerékpáros barát projektelem keretében Tiszaugon szervizelési lehetőség kerül biztosításra. Tiszaugon a további, minimálisan biztosított szolgáltatások: kerékpártároló, kerékpártámasz vagy kerékpáros parkoló kialakítása Kerékpárosoknak szóló információszolgáltatás; • Alapvető szerviz egységcsomag(ok) biztosítása, melynek tartalma: fék, váltó, gumi szereléséhez • szükséges szerszámok, gumijavító szett; kerékpár pumpa. • A szervizeszközök és információs szolgáltatások valamennyi kerékpáros részére A felhívás 3.4 pontjában előírt feltételek, valamint tartalmi értékelési szempontok pontjában előírt feltételek teljesülését az üzleti terv tartalmazza.