Kelebia mellett egy több korszakot magába foglaló lelőhely feltárása zajlik. Az őskori, szarmata kori és a késő középkori településekhez kapcsolódó jelenségeken kívül egy avar kori temető részlete is előkerült.
Folyamatosan nyomon követjük a Budapest−Belgrád vasúti korszerűsítés magyarországi szakaszát érintő kivitelezést, mely a MÁV Zrt. 150-es számú, Budapest–Kelebia vasútvonalát érinti. A teljes magyarországi szakasz fővállalkozója az RM International Zrt.-t is magában foglaló három tagból álló konzorcium, amelynek megbízásából a V-Híd Zrt. dolgozik alvállalkozóként.
A munka során a régi vágányokat elbontják, újjáépítik, és mellette egy teljesen új második vágányt építenek ki. A felsővezeték-hálózatot szintén elbontják, és újjáépítik. A felújítás után a hozzávetőleg 150 kilométer hosszú pályán 160 kilométer/óra lesz az engedélyezési sebesség.
A fejlesztés során vigyáznak a természeti és történelmi értékekre
A projekt előrehaladásáról rendszeresen tudósítunk, emellett kitértünk már háttérben zajló tevékenységre is: az érintett területek természeti értékeinek védelme és mentése érdekében áttelepítéssel óvják a védett lepkefajokat.
Részleteket IDE kattintva olvashatnak!
Imrehegy
2024. 11. 14.
2024. 11. 14.
[ Imrehegy ]
Kecskemét
2024. 11. 13.
2024. 11. 13.
[ Kecskemét ]
Akasztó, Kiskunmajsa, 3+
2024. 11. 12.
2024. 11. 12.
[ Akasztó , Kiskunmajsa , Szank , Tiszakécske , Tompa ]
Újtelek
2024. 11. 12.
2024. 11. 12.
[ Újtelek ]
2024. 11. 11.
2024. 11. 11.
2024. 11. 08.
2024. 11. 08.