Jelentősen csökken a menetidő
A tavaly októberben kezdődött munkálatok most újabb, gyorsabb fázisba léptek. A mintegy 160 kilométeres pálya 22,5 tonnás tengelyterhelésre épül, amely lehetővé teszi a gyors személyforgalmat és a nagy tömegű áruk szállítását.
Átépül 341 kilométer pálya, 91 szintbeni, kettő különszintű keresztezés, épül13 gyalogos peronaluljáró, 26 lift, 29 ezer négyzetméter kényelmes beszállást biztosító magasperon és közel ezer különböző parkolót is kaialakítanak. Mintegy hatvan kilométernyi zaj-és rezgésvédelem is része a programnak. A személyszállításban elővárosi viszonylatban 20 perccel rövidebb lesz a menetidő, a Budapest-Kelebia útvonalon 1 órával rövidebb, a Budapest és Belgrád közötti jelenlegi csaknem 8 órás menetidő 3,5 órára csökken majd.
A térség fellendülését jelenti
Font Sándor, országgyűlési képviselő elmondta, hogy a térség életét nagyon hosszú távon befolyásoló fejlesztés munkálatai folynak. Az országgyűlési képviselő megköszönte a kivitelezés és az előkészítési munkálatokat végzőknek, hogy a tervezésnél és a terepbejárásoknál az érintett települések polgármestereinek és lakosainak kéréseit figyelembe vették. A vasútépítés mellett kiegészítő beruházások is zajlanak, mint például vasútállomások, parkolók, kiszolgáló részlegek építése, ami rendkívül fontos a települések lakóinak, emelte ki.
Bányai Gábor kormánybiztos üdvözölte a térség szempontjából is kiemelt jelentőségű beruházást. Kitért arra, hogy szembesülni kell azzal, hogy Kína nélkül Európa bármilyen technológiai, vagy más jellegű ellátása nem megoldható. A Budapest-Kelebiát összekötő térsége egy nagy fejlődési nyomvonal mentén újjá fog születni, hangsúlyozta a kormánybiztos.
Természetvédelem is szerepet kap
A MÁV közleménye szerint a Soroksár és Kelebia között további szakaszokon is folyamatban zajlanak a munkálatok, szeptember 1-től megindul a Kiskunhalas-Kisszállás szakaszon az új nyomvonal földmunkája.
A Budapest-Belgrád vasútvonal kapacitásbővítő korszerűsítés alatt álló magyarországi szakaszának nagy szerepe lesz abban, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központjává váljon. Az átfogó fejlesztésen áteső összeköttetés a görög kikötőkbe befutó áruk számára kínál majd minden másiknál gyorsabb útvonalat a kontinens belseje felé. A jövő közlekedési módjaként a vasút jelentős szerepet tölt be a klímasemlegességi célok elérésében is.
Kiskőrösön már látványos a vasúthálózat építése, de elbontották már a vágányokat Csengődön is és megkezdték a peronaluljáró építését. A teljes kivitelezés ideje alatt kiemelt figyelmet fordítanak a környezet- és természetvédelemre. A madárvédelmi intézkedéseket megtették, az egyes növény- és rovarfajok szükséges áttelepítését a természetvédelmi szakértő, a Kiskunsági Nemzeti Park szakemberei és a Futóhomok Természetvédelmi Egyesület tagjai közösen végzik.
Imrehegy
2024. 11. 14.
2024. 11. 14.
[ Imrehegy ]
Kecskemét
2024. 11. 13.
2024. 11. 13.
[ Kecskemét ]
Akasztó, Kiskunmajsa, 3+
2024. 11. 12.
2024. 11. 12.
[ Akasztó , Kiskunmajsa , Szank , Tiszakécske , Tompa ]
Újtelek
2024. 11. 12.
2024. 11. 12.
[ Újtelek ]
2024. 11. 11.
2024. 11. 11.
2024. 11. 08.
2024. 11. 08.